Gå till innehållGå till sökningGå till sidfot
Gå till kassan
Totalt antal varor i varukorgen 0. Antal i varukorgen 0,00 kr.
Min: 100,00 kr

Kundservice separator Frågor om leverans

Frågor om leverans

  • När kommer min leverans?

    Din beställning kommer att levereras inom vald leveranstid och några minuter innan chauffören anländer får du ett sms om att leverans kommer att ske inom kort. Skulle din leverans vara försenad av någon anledning informeras du via sms.

  • Kan jag följa min leverans?

    I dagsläget kan man inte följa sin leverans på länk. Du kommer att få ett sms när din order plockats klart med en länk till beräknad levernastid. När chauffören närmar sig din leveransadress och att de är framme inom kort kommer du att få ytterligare ett sms.

  • Hittar du ingen passande leveranstid?

    Just nu är det många som handlar från vår e-handel. Det kan leda till att tiderna för hemleverans och hämta i butik tar slut snabbare än vanligt.

    Titta gärna efter en leveranstid längre fram i tiden. Vi gör vårt bästa för att så många som möjligt ska kunna få hem sina leveranser under rådande omständigheter.

  • Hittar du inte din adress?

    I vissa fall kan din adress saknas i det register vi använder för att kunna leverera hem till dig. I dessa fall ber vi dig att höra av dig till ICAs kundtjänst så hjälper vi dig att registrera denna så snabbt som möjligt. Vi ber dig dock observera att detta kan ta några dagar.

  • Hur hämtar jag upp min beställning?

    Information om utlämningsadress och tid står i orderbekräftelsen och plocklistan som skickas till din mejladress. När ordern är redo kommer instruktioner även i det SMS som går till ditt angivna telefonnummer.

  • Hur får jag mina varor?

    Om din butik erbjuder hemleverans väljer du den tid du vill att varorna ska levereras direkt hem till dig eller angiven adress. För att se vilka leveranssätt din butik erbjuder klickar du på ”Boka leveranstid” uppe i högra hörnet på sidan.

  • Justering av dagar för upphämtning

    Vi arbetar ständigt med att anpassa och utveckla vår verksamhet utifrån våra kunders behov och efterfrågan. Därför kommer vi från och med hösten 2024 att justera våra dagar för upphämtning.

  • Vad händer om jag missar min leverans?

    Du får alltid ett SMS och ett mejl när vi har packat din order.
    Du som valt att få ordern levererad hem får även ett SMS när vår chaufför närmar sig.

    Om du har missat att ange korrekta kontaktuppgifter eller leveransuppgifter och vi därmed inte kan komma i kontakt med dig eller nå fram till din ytterdörr så kan vi inte leverera dina varor. Om så är fallet kan vi pga livsmedelshanteringregler inte ta emot varorna i retur.

    Vid beställning bekräftar du våra köpvillkor och att de uppgifter du har lämnat är korrekta, vid missad leverans debiteras därför hela ordervärdet. Om du upptäcker att någon av de uppgifter du angett inte stämmer är det därför viktigt att du kontaktar oss direkt.

  • Varför kan jag enbart få leverans eftermiddag och kväll?

    Från och med den 23 april 2024 så genomför vi förändringar av leveranstider i Göteborgsområdet. Efter förändringen kommer du som kund att erbjudas leveranstider mellan 11 - 21 helgfria veckodagar (måndag-fredag). Sista tidpunkt att ändra din order är kl 23:59 kvällen före leverans.

Hittar du inte svaret du söker?

Chat-ikon

CHATTA

Vår Hjälprobot är tillgänglig 24/7, kan den inte svaret på din fråga kan du chatta med en kollega under våra öppettider.

Telefon-ikon

RING

Har du några frågor om hur du handlar eller slutför ditt köp? Ring ICAs kundservice!