
Frågor om beställning
-
Hur betalar jag?
Du kan alltid betala ditt köp direkt med ditt bankkort om detta är utfärdat inom EU samt ICA-kort betala. Dessa kortbetalningar hanteras av PayEx Sverige AB under varumärket Swedbank Pay. Vissa ICA-butiker erbjuder även andra betalningsalternativ som faktura. Du kan se butikens betalningsalternativ direkt i kassan.
-
Hur ser jag mitt kvitto?
När din leverans är genomförd kommer ditt kvitto skickas till din angivna mejladress. Dubbelkolla gärna i din skräppost om du har fått mejlet. Du kan även se kvittot på vår hemsida under ”Dina beställningar".
-
Hur ser jag vilka varor som är slut eller ersatta?
När din order är plockad kommer du att få en plocklista till din angivna mejladress. Där ser du vilka varor som är ersatta med likvärdig vara och även de varor som är slut och inte har kunnat plockas eller ersättas. Skulle någon av varorna vara ersatta har du möjlighet att tacka nej till denna vid leveranstillfället. Ditt kvitto kommer till angiven mejladress cirka 30 min efter leverans.
-
Hur vet jag om mitt köp har gått igenom?
När du har slutfört din beställning kommer du att skickas vidare till en orderbekräftelsesida som berättar att ditt köp är genomfört. Du kommer även att få en orderbekräftelse skickad till din angivna mejladress. Under ”Konto” kan du även se dina kommande och levererade ordrar under ”Dina beställningar”.
-
Hur ändrar jag i min beställning?
Vid bokning får du i orderbekräftelsen information om sista datum och tid för ändring av order. Efter detta går det inte att göra ändringar. För att ändra din order, logga in i butiken och gå till 'Dina beställningar'. Glöm inte att slutföra ändringen.
-
Jag glömde att beställa en viss produkt, kan jag lägga till den via telefon?
Som inloggad kund kan du ändra i din redan lagda order. Klicka in dig på ”Dina beställningar” och välj sedan alternativet ”Ändra” på den beställning du vill ändra. För att dina ändringar ska sparas behöver du slutföra din order i kassan.
-
Jag har inte fått min orderbekräftelse, hur gör jag?
Dubbelkolla om mejlet har hamnat i din skräppost. Hittar du ingen orderbekräftelse där kan du se över om det finns en reservation på ditt bankkort. Som inloggad kund kan du alltid se dina pågående och kommande leveranser under ”Dina beställningar” i onlinebutiken.
-
Jag saknar en vara som jag har betalat för
Ibland händer det att vi inte kan leverera allting i din beställning. Då gör vi allt vi kan för att hitta en passande ersättningsvara att leverera i stället. När du mottar din beställning kan du alltid tacka nej till ersättningsvarorna vi har valt ut. På din plocklista du får innan leverans sammanfattar vi alltid vilka ersättningsvaror du har fått, och vad vi ej har kunnat leverera.
-
Jag vill inte ha min ersättningsvara
Önskar du inte motta den likvärdiga ersättningsvara vi erbjuder om något saknas i din beställning så har du självfallet alltid rätt att tacka nej till denna när du tar emot eller hämtar ut din beställning.
-
Var hittar jag min faktura?
Med Faktura betalar du först efter att din vara har skickats och behöver inte ge ut dina kort- eller bankuppgifter. Fakturan skickas till din e-postadress (titta även i skräpposten). Fakturan behöver betalas inom 30 dagar. Logga in på Swedbank Pay för att se och betala dina fakturor. Pappersfaktura erbjuds inte.
-
Varför kan jag inte betala med faktura?
Om butiken du handlar ifrån erbjuder faktura som betalsätt och köpet nekas beror på att man som kund inte uppfyller de kriterier som används för att godkänna köpet. Det kan även bero på att kreditgränsen är uppnådd. För mer information gällande nekat fakturaköp ber vi dig vänligen att kontakta Swedbank Pay på 0771-44 10 00 vardagar mellan 08.00-18.00.
-
Problem med kortbetalning?
Om du har problem med din kortbetalning och köpet inte medges/går igenom, vänligen kontrollera följande:
- Är kortet öppet för internetköp? Se till att ditt kort är aktiverat för onlineköp.
- Har kortet passerat giltighetstid eller är det spärrat? Kontrollera att ditt kort är giltigt och inte spärrat.
- Finns det pengar på kortet? Se till att det finns tillräckligt med pengar på ditt konto.
- Vilken typ av kort använder du? Kontrollera att ditt kort är ett Mastercard, Visa eller ICA-kort.
Vissa butiker accepterar även American Express. -
Hur avbokar man lagd order?
Vill du avboka beställning hos ICAs e-handel, logga in på butiken och gå till 'Dina beställningar'. Där kan du göra ändringar samt avbeställa order fram till det sista datum och tid som anges i din orderbekräftelse. Efter detta går det inte att göra ändringar.
-
Vad betalar jag för ersättningsvara?
Om en beställd vara är ersatt med en lämplig ersättningsvara betalar du det ordinarie pris som ersättningsvaran har, ej priset för ursprunglig vara. Om beställd vara har ett erbjudandepris betalar du dock aldrig mer än detta pris för ersättningsvaran.
Hittar du inte svaret du söker?

CHATTA
Vår Hjälprobot är tillgänglig 24/7, kan den inte svaret på din fråga kan du chatta med en kollega under våra öppettider.

RING
Har du några frågor om hur du handlar eller slutför ditt köp? Ring ICAs kundservice!