Gå till innehållGå till sökningGå till sidfot
Gå till kassan
Totalt antal varor i varukorgen 0. Antal i varukorgen 0,00 kr.
Min: 1,00 kr
← Tillbaka till kundservice

Frågor om leverans

  • Vad händer om jag missar min leverans?

    Du får alltid ett SMS och ett mejl när vi har packat din order.
    Du som valt att få ordern levererad hem får även ett SMS när vår chaufför närmar sig.
    Om du har missat att ange korrekta kontaktuppgifter eller leveransuppgifter och vi därmed inte kan komma i kontakt med dig eller nå fram till din ytterdörr så kan vi inte leverera dina varor. Om så är fallet kan vi pga livsmedelshanteringregler inte ta emot varorna i retur.

    Vid beställning bekräftar du våra köpvillkor och att de uppgifter du har lämnat är korrekta, vid missad leverans debiteras därför hela ordervärdet. Om du upptäcker att någon av de uppgifter du angett inte stämmer är det därför viktigt att du kontaktar oss direkt.

  • Hur får jag mina varor?

    Om din butik erbjuder hemleverans väljer du den tid du vill att varorna ska levereras direkt hem till dig eller angiven adress. För att se vilka leveranssätt din butik erbjuder klickar du på ”Boka leveranstid” uppe i högra hörnet på sidan.

  • När kommer min leverans?

    Din beställning kommer att levereras inom vald leveranstid och några minuter innan chauffören anländer får du ett sms om att leverans kommer att ske inom kort. Skulle din leverans vara försenad av någon anledning informeras du via sms.

  • Kan jag följa min leverans?

    I dagsläget kan man inte följa sin leverans på länk. Du kommer att få ett sms när chauffören närmar sig din leveransadress och att de är framme inom kort.

  • Hittar du inte din adress?

    I vissa fall kan din adress saknas i det register vi använder för att kunna leverera hem till dig. I dessa fall ber vi dig att höra av dig till ICAs kundtjänst så hjälper vi dig att registrera denna så snabbt som möjligt. Vi ber dig dock observera att detta kan ta några dagar.

  • Justering av tider för hemleverans

    Vi håller just nu på med en förändring av leveranstider för vissa postnummer för att kunna möta kundbehovet bättre. På grund av detta kan leveranstider från v.40 skilja sig från det du är van vid.

  • Justering av dagar för upphämtning

    Vi arbetar ständigt med att anpassa och utveckla vår verksamhet utifrån våra kunders behov och efterfrågan. Därför kommer vi från och med vecka 41 justera våra dagar för upphämtning.

  • Hittar du ingen passande leveranstid?

    Just nu är det många som handlar från vår e-handel. Det kan leda till att tiderna för hemleverans och hämta i butik tar slut snabbare än vanligt.

    Titta gärna efter en leveranstid längre fram i tiden. Vi gör vårt bästa för att så många som möjligt ska kunna få hem sina leveranser under rådande omständigheter.

  • Hur hämtar jag upp min beställning?

    Information om utlämningsadress och tid står i orderbekräftelsen och plocklistan som skickas till din mejladress. När ordern är redo kommer instruktioner även i det SMS som går till ditt angivna telefonnummer.

← Tillbaka till kundservice