Gå till innehållGå till sökningGå till sidfot
Gå till kassan
Totalt antal varor i varukorgen 0. Antal i varukorgen 0,00 kr.
Min: 100,00 kr
← Tillbaka till kundservice

Frågor om leverans

  • Kan någon annan person hämta ut min beställning?

    Om någon annan ska hämta ut din beställning behöver du ange personens namn när du slutför ditt köp. Tänk på att personen behöver ta med sig både sitt eget och ditt ID-kort vid utlämningstillfället.

  • Jag har fått förhinder och kan inte hämta min beställning på bestämd tid, hur gör jag?

    Om du inte kan hämta din beställning på din valda leveranstid ber vi dig att kontakta butiken direkt över mail eller telefon.

  • Hur får jag mina varor?

    Om din butik erbjuder upphämtning i butik väljer du en tid som passar dig och hämtar sedan dina varor i butikens utlämningsställe.

    Om din butik erbjuder hemleverans väljer du den tid du vill att varorna ska levereras direkt hem till dig eller angiven adress. För att se vilka leveranssätt din butik erbjuder klickar du på ”Boka leveranstid” uppe i högra hörnet på sidan.

  • Varför kan jag enbart få leverans eftermiddag och kväll?

    Från och med den 23 april 2024 så genomför vi förändringar av leveranstider i Göteborgsområdet. Efter förändringen kommer du som kund att erbjudas leveranstider mellan 14 - 22 helgfria veckodagar (måndag-fredag). Sista tidpunkt att ändra din order är kl 22.00 kvällen före leverans.

  • När kommer min leverans?

    Din beställning kommer att levereras inom vald leveranstid och några minuter innan chauffören anländer får du ett sms om att leverans kommer att ske inom kort. Skulle din leverans vara försenad av någon anledning informeras du via sms.

  • Kan jag följa min leverans?

    I dagsläget kan man inte följa sin leverans på länk. Du kommer att få ett sms när chauffören närmar sig din leveransadress och att de är framme inom kort.

  • Hittar du inte din adress?

    I vissa fall kan din adress saknas i det register vi använder för att kunna leverera hem till dig. I dessa fall ber vi dig att höra av dig till ICAs kundtjänst så hjälper vi dig att registrera denna så snabbt som möjligt. Vi ber dig dock observera att detta kan ta några dagar.

  • Hittar du ingen passande leveranstid?

    Just nu är det många som handlar från vår e-handel. Det kan leda till att tiderna för hemleverans och hämta i butik tar slut snabbare än vanligt.

    Titta gärna efter en leveranstid längre fram i tiden. Vi gör vårt bästa för att så många som möjligt ska kunna få hem sina leveranser under rådande omständigheter.

  • Hur hämtar jag upp min beställning?

    Information om utlämningsadress och tid står i orderbekräftelsen och plocklistan som skickas till din mejladress. När ordern är redo kommer instruktioner även i det SMS som går till ditt angivna telefonnummer.

← Tillbaka till kundservice