-
Hur får jag mina varor?
Om din butik erbjuder hemleverans väljer du den tid du vill att varorna ska levereras direkt hem till dig eller angiven adress. För att se vilka leveranssätt din butik erbjuder klickar du på ”Boka leveranstid” uppe i högra hörnet på sidan.
-
Kan jag returnera kassar från tidigare onlineordrar till ICA?
Ja, om du handlat från en butik ansluten till vårt e-handelslager i Göteborg kan du lämna tillbaka kassar från tidigare onlineordrar. Du kan antingen lämna kassarna till chauffören eller till butiken när du hämtar din order.
Vi tar endast emot rena ICA-online kassar från föregående leverans. Kassarna återanvänds inte för nya leveranser utan återvinns av oss.
-
Hittar du inte din adress?
I vissa fall kan din adress saknas i det register vi använder för att kunna leverera hem till dig. I dessa fall ber vi dig att höra av dig till ICAs kundtjänst så hjälper vi dig att registrera denna så snabbt som möjligt. Vi ber dig dock observera att detta kan ta några dagar.
-
Kan jag följa min leverans?
I dagsläget kan man inte följa sin leverans på länk. Du kommer att få ett sms när chauffören närmar sig din leveransadress och att de är framme inom kort.
-
När kommer min leverans?
Din beställning kommer att levereras inom vald leveranstid och några minuter innan chauffören anländer får du ett sms om att leverans kommer att ske inom kort. Skulle din leverans vara försenad av någon anledning informeras du via sms.
-
Hittar du ingen passande leveranstid?
Just nu är det många som handlar från vår e-handel. Det kan leda till att tiderna för hemleverans och hämta i butik tar slut snabbare än vanligt.
Titta gärna efter en leveranstid längre fram i tiden. Vi gör vårt bästa för att så många som möjligt ska kunna få hem sina leveranser under rådande omständigheter.
-
Hur hämtar jag upp min beställning?
Information om utlämningsadress och tid står i orderbekräftelsen och plocklistan som skickas till din mejladress. När ordern är redo kommer instruktioner även i det SMS som går till ditt angivna telefonnummer.