Gå till innehållGå till sökningGå till sidfot
Gå till kassan
Totalt antal varor i varukorgen 0. Antal i varukorgen 0,00 kr.
Min: 300,00 kr
← Tillbaka till kundservice

Frågor om sortiment och priser

  • Är det samma priser online som i fysisk butik?

    När du handlar online slipper du själv plocka och packa dina varor. Det kan innebära att vi behöver ta ut en extra avgift för hantering av varor som levereras eller packas åt dig.

  • Har sortimentet i e-handeln förändrats?

    Från och med den 23 april 2024 kan du som kund uppleva förändringar i sortimentet på vår e-handel. Dessa förändringar är tillfälliga och kommer endast att pågå under en begränsad tid. Under denna period kan även det lokala produktutbudet påverkas.

  • Råvaror utbytta i vissa produkter

    På grund av kriget i Ukraina kan vissa råvaror ha ersatts i en produkt, utan att det framgår av innehållsförteckningen. Däremot är alltid allergener utmärkta på förpackningen.

    Beslutet är fattat av Livsmedelsverket på grund av brist på råvaror som exempelvis solrosolja.

    Frågor
    Om du har frågor om en specifik produkt. Se kontaktuppgifter på förpackningen.

  • Hur länge gäller en rabatt/extrapris på en produkt?

    För att garantera att du får ta del av aktuella priser och kampanjer behöver du gå till kassan och betala under den tid som priset eller kampanjen gäller.

  • Hur samlar jag stammispoäng?

    Som stammis på ICA får du poäng på allt du handlar hos oss, som sedan kan förvandlas till bonus. Är du medlem eller kund hos Apotek Hjärtat, ICA Försäkring och ICA Banken kan du samla stammispoäng eller bonus även där.

    På ICA utgår stammispoäng inte vid betalning av läkemedel på recept eller förmedlade varor t.ex. från Systembolaget eller Apoteket AB. Poäng utgår heller inte på presentkort, tobak, lotter, tips, spel, biljetter eller vid betalning av tjänster. Krediteringar, rabatter, rabattkuponger, tillgodokvitton, returglaskvitton etc berättigar inte heller till poäng.

    Leverans- eller plockavgift, avgift för kassar, pant eller fakturaavgift ger inga stammispoäng.

  • När får jag tillbaka den extra reservationen?

    Beroende på din banks rutiner kan det variera när denna summa åter finns tillgänglig på ditt konto att disponera. Om du undrar över hur lång tid detta kan ta så kan du alltid kontakta din bank direkt, men vanligtvis sker det inom några bankdagar.

  • Varför reserveras ett extra belopp?

    Kostnaden för din order bestäms först efter leverans. Detta beror bland annat på viktvariationer och prisavvikelser för eventuella ersättningsvaror. För att täcka detta behöver vi tillfälligt reservera 5 till 15% extra jämfört med det uppskattade beloppet i varukorgen. Den slutliga betalningen efter leverans baseras alltid på exakt vad varorna i din leverans kostat. När debiteringen gjorts släpps också den preliminära reservationen från vår sida.

  • Rabattkoder

    Rabattkoder kan ha olika långa giltighetstider. Tiden anges alltid där koden presenteras. Om du har frågor kring en specifik rabattkod ber vi dig att kontakta butiken direkt. Om koden inte fungerar, dubbelkolla att det inte är några mellanslag eller andra tecken i rabattkoden.

  • Var kan jag hitta stammispriser och personliga erbjudanden?

    Personliga erbjudanden och stammispriser hittar du på https://www.ica.se/erbjudanden/butikserbjudanden/

← Tillbaka till kundservice